
Troværdige ledere opnår følgeskab
Troværdighed er en afgørende egenskab for ledere, der ønsker at opnå følgeskab fra deres medarbejdere. Uden tillid og respekt fra deres team vil selv de mest visionære og strategiske ledere have svært ved at motivere og fastholde deres medarbejdere.
Hvordan kan ledere udvikle og vedligeholde troværdighed?

Hvordan relevans, konsistens og timing kan løfte niveauet for din lederkommunikation
”Hvorfor skal jeg vide noget om det her?”
”Hvordan hænger det sammen med, hvad du fortalte os på sidste afdelingsmøde?”
”Hvorfor nu?”
Det er tre typiske spørgsmål mange medarbejdere stiller deres leder, når kommunikationen ikke er tydelig nok og forvirring og utryghed begynder at træde i stedet.

Sådan bruger I jeres Town Hall til effektiv lederkommunikation
Et vellykket Town Hall-møde (update fra ledelsen fx én gang om måneden) – fysisk såvel som online - kan være en fantastisk måde at engagere medarbejderne, sætte retning for organisationen og styrke jeres lederkommunikation.
Hvis – I vel og mærke formår at tilrettelægge og eksekvere Town Hall’et rigtigt.

3 tips til at styrke din gennemslagskraft som leder
Som leder er én af dine vigtigste kompetencer at kunne kommunikere klart, tydeligt og effektivt til dine medarbejdere, så du opfattes som en troværdig leder. Desværre prioriterer mange organisationer ikke at træne ledere i, hvordan de styrker deres gennemslagskraft, men forventer i stedet at det er noget, som du selv finder ud af hen ad vejen.
Her er tre tips til, hvordan du kan øge din gennemslagskraft allerede i dag: